Природознавство

21 травня 2020 року

19 травня 2020 року
Різноманітність речовин і матеріалів та їх використання людиною.
Опрацюйте параграф 53. Робота в зошиті за темою.

14 травня 2020 року
Навчальний проект. Дослідження властивостей рідин на прикладі води і молока.
Виконай дослідження за підручником ст. 172

12 травня 2020 року
Властивості рідин і газів.
Розгляньте параграф 52 у підручнику. Робота в зошиті за темою.


07 травня 2020 року
Навчальний проект.
Дослідження властивостей твердих тіл на прикладі граніту, крейди.
Виконай дослідження за підручником ст. 169

05 травня 2020 року
Властивості твердих тіл

Опрацювати параграф  51, робота у зошиті за темою.


30 квітня 2020 року

Будова речови
Природнича розминка «Чи вірите ви?»
  1. Чи вірите ви в те, що?..
  • Не всі предмети, які нас оточують, є тілами.
  • Тіла розрізняються за формою, розміром, кольором.
  • Тіла складаються з речовин.
  • Різні за формою і розміром тіла можуть складатися з однієї і тієї самої речовини.
  • Однакові за формою і розміром тіла можуть складатися з різних речовин.
  • Немає тіл, що складаються з декількох речовин.
  • Речовини не можуть бути рідкими, твердими, газоподібними.

Відгадайте, про який стан речовини йдеться, якщо цю речовину можна: пити, лити, випліскувати, бризкати (рідкі речовини); ламати, розрізати, відкушувати, класти, кидати (тверді речовини); стискати, вдихати і видихати (газоподібні речовини).
— Людство з давніх часів цікавило питання, з чого складаються речовини? Як називаються ці частки? Як вони взаємодіють у речовині?

 Коли здалеку милуєшся лісом, окремих дерев розгледіти не вдається. Ліс здається суцільним. Насправді він складається з багатьох дерев, між якими є проміжки. Але очі не розрізняють окремих дерев на великій відстані. Якщо підійти ближче, все стане на свої місця. Ліс — не суцільний, видно, що він складається з дерев, кущів, трави. Розгляньте предмети навколо себе. Вони здаються вам суцільними? А насправді — складаються з дуже маленьких часток, які називають молекулами. Між молекулами є проміжки. Молекули такі маленькі, що ми не можемо їх побачити. Вони притягуються між собою. Тому тіла не розсипаються на окремі частинки. Ще дуже давно у Древній Греції вчені припустили, що всі речовини складаються з найдрібніших часток, які вони назвали атомами. Атом грецькою означає «неділимий». Атоми настільки малі, що їх не можна побачити навіть у мікроскоп. Але в деяких речовинах велика кількість атомів збирається разом і утворює більші частки, які називають молекулами. Як із літер алфавіту утворюються слова, так з атомів утворюються молекули. Деякі молекули можна побачити за допомогою сучасних мікроскопів.

Висновок. Учених з давніх часів цікавило питання: з чого складаються речовини. Вони припускали, що якщо речовину, наприклад, камінь розділити до точки, то можна виявити найдрібнішу неділиму частку — атом. Атоми можуть бути декількох сортів і утворювати молекули. Умовно молекули зображають
у вигляді кульок. Древні вчені припускали, що схожість усіх речовин на світі полягає в тому, що вони складаються з молекул, що рухаються, між якими є проміжки.

Опрацювати параграф 50 у підручнику, та провести запропоновані досліди. Робота взошиті за темою.


28 квітня 2020 року
Агрегатні стани речовин та їхня зміна

Що називають речовиною?
Одна й та сама речовина може перебувати в різних станах: рідкому, твердому та газоподібному. Такі стани речовини називають агрегатними.

Опрацювати параграф 49 ст.163-165 , робота в зошиті за темою.

23 квітня 2020 року
Тіла та речовини. 
Що називають тілом? 
Ти вже знаєш, що будь-який предмет, організм називають тілом. У природі дуже багато найрізноманітніших тіл. Це тіла неживої і живої природи. Тіла, що людина створила власноруч, називають рукотворними.

Опрацювати параграф 48 ст.162,163 робота в зошиті за темою


За посилання можна подивитися цікаву інформацію про тіла та речовини:  https://www.youtube.com/watch?v=Ci4Ik9P6LSA

21 квітня 2020 року
Урок узагальнення 

1.В якій частині України розташовані Кримські гори?
А) на півночі; Б) на півдні; В)на сході.

2.Яка найвища вершина Кримських гір?
А)Говерла; Б)Еверест; В)Роман-Кош.

3. Які ліси займають основну площу Поліського заповідника?
А)мішані; Б)соснові; В)соснові та березові.

4.В якій зоні розташований Канівський заповідник?
А)степ; Б)лісостеп; В)мішані ліси.

5.В якій зоні розташований заповідник Асканія-Нова?
А)мішані ліси; Б)степ; В)лісостеп.

6.Дай визначення поняттю природні заповідники.
_____________________________________________________________________________________
7.Назви 5-6 тварин, які занесені до Червоної книги.
_____________________________________________________________________________________
8.Назви 5-6 рослин, які занесені до Червоної книги.
______________________________________________________________________________________
Тест виконайте на окремих аркушах. Сфотографуйте і відправте у Viber


16 квітня 2020 року

Навчальний проект: "Що можна зробити для збереження природи у моєму краї?

Використовуючи інформацію місцевих засобів масової інформації та Інтернету, підготуйте повідомлення.
Виконайте завдання на окремих аркушах , сфотографуйте і перекиньте у Viber

14 квітня 2020 року
Тема: "Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір"

Безцінним багатством є все, що природа створювала протягом тривалого часу .Якщо ми будемо оберігати і надалі природу ,ми можемо збагатити землю цінними видами рослин і тварин.В збереженні природи нам допомагають заповідники. В них зберігається весь природній комплекс. Вчені вивчають закономірності природних процесів ,бо це особливо необхідно нам сьогодні для взаємодіі з навколишнім середовищем. В заповідниках України ведеться велика робота,все ширше розгортаються наукові дослідження . Заповідники - музеї живої краси.Налічується двадцять заповідників в нашій державі. Заповідний фонд України, як найбільш незачепленим діяльністю людини частина природного середовища, є добробутом країни. Вступ Якби кожен, хто дав мені пораду як жити, замість цього посадив би дерево, то вже зараз заасфальтувана ділянка землі охоронялася б державою як заповідник.

Заповідник  — територія або акваторія, на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс. Заповідники виділяються як унікальні пам'ятки історії і культури, живої і неживої природи, з науковою метою, як резервати тварин і рослин. В Україні перебувають під охороною держави. Головні функції українських заповідників — збереження генофонду флори і фауни, охорона непорушених чи малопорушених природних ділянок (еталонів природи), вивчення екології тварин і рослин, порівняння біогеоценозів заповідника з природними комплексами суміжних територій, на яких дозволена господарська діяльність (для прогнозування можливих змін у природних екосистемах під впливом діяльності людини). Заповідники використовуються і як бази наукової пропаганди охорони природи.

Заповідний фонд України: зберігається як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення і використання наявних природних ресурсів.

Заповідний фонд України: складають такі ділянки суші і водного простору, природні комплекси та об'єкти яких мають особливу природоохоронну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність. Вони виділені з метою збереження природної різноманітності ландшафтів, тваринного і рослинного світу, підтримання загального екологічного балансу та забезпечення спостережень за навколишнім природним середовищем.


Домашнє завдання: прочитать параграф 47, робота в зошиті за темою


09 квітня 2020 року 
Тема: "Кримські гори" 
Кримські гори розташовані на півдні України, на Кримському півострові. Гори Криму невисокі, їх утворення триває і досі. Рослинний світ Кримських гір надзвичайно багатий. Чимало рослин занесено до Червоної книги України. Тваринний світ Криму також різноманітни. Багато видів тварин перебуває під охороною держави.

Домашнє завдання: прочитать параграф 46, робота в зошиті за темою.

Немає коментарів:

Дописати коментар