Мистецтво 11 клас


25 травня 2020 року

Підсумкове тестування

 Тема 1. “Мистецтво європейського культурного регіону. Архітектура. Скульптура”

1. Французький архітектор, представник конструктивізму. Один з найвизначніших архітекторів XX століття. Будинки за його проектами можна побачити в різних країнах у Швейцарії, Франції, США, Аргентині, Японії та Росії.

А Ле Корбюзьє                                В Антоніо Гауді

Б Заха Хадід                                  Г Донато Браманте

 

2. Для стилю хай-тек характерними є ознаки:

А Використання форм, подібних до природних структур – павутини, бульбашки, волокна.

Б Використовування стилізованих квітів, язиків полум'я, хвилястих ліній, запозичених у природи.

В Декоративність, позолочена ліпнина, камерність.

Г Широке використання скла, пластмас, блискучих поверхонь металу.

 

3. Палацо-парковий комплекс, символ могутності, величі та багатство Франції епохи абсолютної монархії, яскравий взірець класицизму в архітектурі.

А Єлисейські поля                                            В Версаль

Б Палац та парк Во-ле-Віконт                         Г Центр Жоржа Помпіду

 

4. Монументальність, простота форми, лаконізм декору, вузькі вікна-бійниці, зубчасті мури – такі споруди .... стилю.

А Романський                               В Візантійський

Б Античний                                   Г Ренесанс

 

5. Візуальна ускладненість, несподівані зламані форми, підкреслено контрастне вторгнення в міське середовище – це ознаки стилю ...

А Хай-тек                                 В  Конструктивізм

Б Модерн                                  Г  Деконструктивізм

 6. Колискою європейської культури вважається

А Рим                            В  Іспанія

Б Греція                         Г Україна

 

7. Першим готичним собором вважається

А Собор у Шартрі                               В Собор Святого Віта

Б капела Сент-Шапель                        Г Нотр-Дам де Парі

 

8. Серцем бельгійської столиці, центральною площею Брюсселя є

А площа Пласа-Майор                                В  площа Гранд-Плас

Б площа Згоди                                              Г  площа Ринок

 

9. Художньо оформлена стійко-балкова конструкція – це …

А Ордер                                     В купол

Б акрополь                                 Г арка

 

10. Перші будівельники, які зрозуміли потенціал куполів –

А греки                               В італійці

Б римляни                           Г французи

 

11. Засновник експресіонізму в скульптурі…

А Антоніо Канова                                В Огюст Роден

Б Пабло Пікассо                                   Г Константин Бранкузі


12. Напрям сучасного модернізму, що використовує так звані мобілі (пристрої, які приводяться в рух вітром, водою, електрикою, силами магнетизму тощо) – це

А відеоскульптура                                               В кіберскульптура

Б монументальна скульптура                             Г кінетична скульптура

 13. Встановіть відповідність між назвами стилів та скульптурними зображеннями людей

А романський стиль

Б експресіонізм

В бароко

Г антична скульптура

 

 

 

                                                                           1                           2                  3

 

14. Які архітектурні надбання “подарував” світу Європейський культурний регіон?

 

15. Поміркуйте над думкою Миколи Гоголя: “Архітектура – також літопис світу: вона говорить тоді, коли вже мовчать і пісні, і перекази”. Доведіть або спростуйте її на прикладі творів мистецтва.

 

18 травня 2020 року

Живопис і графіка.

Музичне мистецтво. Театр і кіно.   

Самостійно розглянути матеріал підручника. Підготуватись до тестування.

04 травня 2020 року

Скульптура

Керамічна скульптура Трипілля. 
Самостійно розглянути матеріал підручника.
Виконати замальовки пам'ятників рідного краю.  Запропонуйте ескізи монет із зображенням видатних пам'яток української скульптури.

27 квітня 2020 року

Мистецтво європейського культурного регіону.
 Художня спадщина України.
Архітектура.


Мистецтво України — унікальне явище у світовій культурі, що в яскравій палітрі мистецьких образів утілює ментальні риси українців: героїзм і прагнення до свободи, ліричність та емоційність, гумор і життєвий оптимізм. Українцізавждипрагнулидосконалості в усьому — відкраси в довкіллі, побуті, одязі до гармонії в душі.

Які асоціації виникають, коли говорять: «живопис України», «архітектура України», «скульптура України» «музика України», «український кінематограф»?

Українське мистецтво – це
  • §  велич стародавніх храмів,
  • §  духовна енергетика іконопису,
  • §  неповторний ліризм пісенних мелодій;
  • §  суворий епос кобзарських дум,
  • §  диво вертепного дійства
  • §  витонченість поетичного кіно.
Мистецтво українського народу зробило вагомий внесок у світову мистецьку спадщину: це перлини Київської Русі, муровані фортеці та замки, здобутки періоду козацько-гетьманської доби, твори різних видів мистецтва останніх століть, а також досягнення українських митців, які, незалежно від політичних і соціальних умов, творили й залишалися українцями. Київська Русь, що успадкувала духовно-естетичні ідеали своїх попередників, зокрема Візантії, об’єднала східних слов’ян під владою київських князів і досягла небачених висот у багатьох сферах духовного життя, зокрема в мистецтві. З прийняттям християнства культурний розвиток України-Русі піднявся на новий щабель: поряд із народним активно розвивалося професійне мистецтво література, архітектура й монументальний живопис, іконопис, хорова та інструментальна музика. У часи тривалого зниження рівня розвитку, спричиненого монголо-татарською навалою, традиції першої Київської держави зберігалися в культурних осередках Галицько-Волинського князівства, яке стало опорою населення краю тоді, коли велич Києва занепала. Тут утворилося сприятливе середовище для проникнення нових західноєвропейських художніх ідей, що збагатили візантійську основу культури русичів. Культура ХVVІ століть (польсько-литовської доби) була тісно пов’язана з гуманістичними ідеалами європейського Відродження. У цей час центрами національної культури та освіти служили монастирі та школи, Період дивовижного розквіту українського мистецтва – козацько-гетьманська доба (XVIIXVIIIст.).Під впливом західноєвропейського бароко в козацько-гетьманській державі народжується унікальний стиль – українське, козацьке, бароко, – просякнутий творчістю українського народу й національними традиціями. У період классицизму вершинним досягненням українського мистецтва стали хорові концерти, які вплинули на загальний розвиток церковної музики. Справжній ренесанс пережило українське мистецтво на початку ХХ століття, що виявилося в архітектурі модерну, авангардистських здобутках в образотворчому та музичному мистецтві, розквіті театру, графіки та визначних досягненнях у кіномистецтві. Тривала еволюція українського мистецтва на перетині різних культурних шляхів зумовила самобутній розвиток українців як складової європейської спільноти. На зламі останніх століть в умовах творчої свободи, налагодження міжнародних зв’язків в українське мистецтво проникають потужні струмені західноєвропейського постмодернізму

Географічний центр Європи гіпотетично міститься на території нашоїдержави на Закарпатті біля кордону з Румунією. Тут розташовано геодезичний знак, на якому є напис латинською мовою: «Це постійне, точне, вічне місце, визначене спеціальним апаратом, виготовленим в Австро-Угорщині, в Європейськійсистемі широт і довгот у 1887 році». Поряд поставили стелу з написом, щосаме тут — центр Європи. На звання центру також претендують кілька інших місць у сусідніх країнах, адже цей статус залежить від способу обчислень і визначення європейських кордонів. Грецький міф про виникнення Європи  відображено в українськомумистецтві.


Перегляньте відео «Храми Київської Русі» (матеріали до ЗНО) за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zYXvYmClqOg

Самостійно розглянути матеріал підручника «Мистецтво» (10-11 клас): 
тема 7.1 ст. 137-150

13 квітня 2020 року

-
Палітра стилів і жанрів  музичного мистецтва: поєднання традицій і новаторств.


Грецька музиканайдавніша в Європі. Образ Орфея в творах композиторів різних епох. Вершинні досягнення поліфонічної музики (Й. С. Бах) і музичного симфонізму (Л. ван Бетховен)


Про властивості музики, як могутньої сили, було відомо людям з давніх-давен, саме про це йдеться, наприклад, у багатьох міфах європейських народів. І тому в усіх народів світу, зокрема і європейського регіону, музиці надавалося великого значення.

Професійні музиканти з давніх часів служили при храмах, монастирях, дворах знаті, брали участь у масових обрядах. Ще в епоху Античності проводилися змагання музикантів, виникли перші музично-естетичні вченняДавній ГреціїПіфагор, Платон, Арістотель, у РиміЛукрецій). І сьогодні в музичному лексиконі вживаються терміни, що прийшли з Античності. А давньогрецький музичний інструментліра, на якій грав легендарний Орфей, – став символом мистецтва.

До сьогодення давньогрецька музика дійшла до нас лише у вигляді фрагментів нотних записів, що були виконані грецькими і фінікійськими буквами. Це — музика до пісні (стасиму) із драми «Орест» Евріпіда; два гімни Аполлону (138 і 128 до н. е.); похоронна й лірична пісні; 12 рядків пеана; 4 рядка музики на самогубство Аянта і деякі інші. Відомості про давньогрецьку музику почерпнуті з літературних джерел, теоретичних трактатів давньогрецьких мислителів та образотворчого мистецтва.

Ріст полісів, у яких відбувалися великі культові й громадянські свята, привів до розвитку хорового співу під акомпанемент духового інструмента. Постійні війни стимулювали розвиток військової музики, що набувала політичного і патріотичного значення. Разом з тим розвивається й лірична поезія, що виконувалась під супровід музичних інструментів. Музика стала невід'ємною частиною театральних дійств
Трагедія стає синкретичним видом мистецтва, що поєднує в собі драму, танець і музику. Автори трагедій — ЕсхілФрініхСофоклЕвріпід подібно давньогрецьким ліричним поетам, були одночасно й творцями музики

Музика знайшла своє відображення у давньогрецькій міфології.
Найвідомішим міфом, що відсилає до давньої епохи, є міф про співця Орфея, сина фракійського річкового бога Еагра і музи Калліопи, гра якого на золотій арфі зачаровувала не тільки людей, але й звірів, дерева, скелі. За переказом, Орфей відправився в пекло, щоб врятувати загиблу від укусу гадюки дружину — німфу Еврідіку. Гра на флейті дозволила йому зачарувати Харона, що погодився перевести Орфея через Стікс, проте порушивши заборону не дивитись на дружину до повернення додому, Орфей назавжди втратив Еврідіку і згодом загинув сам. Цей сюжет використовували давньогрецькі драматурги (ЕсхілЕвріпід), а в нову епоху — ряд оперних композиторів (К. МонтевердіК. В. Глюк та інші).

«Орфей» — опера Клаудіо Монтеверді італійською мовою, створена в 1607 році на лібрето Алессандро Стріджо-молодшого, вважається, поряд з «Орфеєм та Еврідікою» Ґлюка одним із найкращих музичних творів на тему давньогрецького міфу про Орфея.

«Орфей і Еврідіка» — опера Крістофа Віллібальда Глюка у трьох діях, написана на лібрето Раньєрі де Кальцабіджі. Сюжет опери спирається на міф про Орфея та Еврідіку. Прем'єра відбулася в 1762 році у Відні, а 1774 року був опублікований переглянутий варіант французькою мовою.

Брунський Михайло Валерійович  — Заслужений артист України, співак, композитор. Автор першої у світі Електро-Рок-Опери «Орфей і Еврідіка назавжди». 

Німеччина. Музичні генії — Бах і Бетховен

Вершинним досягненням європейського і світового мистецтва стала творчість музиканта-мислителя Йоганна Себастьяна Баха (1685—1750) гордості і слави німецької культури. Зазвичай слова «поліфонія», «фуга», «орган» ми традиційно пов’язуємо з ім’ям Баха. Його спадщина охоплює різні жанри світської і духовної музики, вокально-хорову й інструментальну сфери. Бах служив у церкві органістом, віртуозно грав на цьому інструменті й написав для нього чимало творів.

Знаменита токата і фуга ре мінор для органа Й.-С. Баха розпочинається потужною темою-заспівом, що виливається в лавину віртуозних пасажів-імпровізацій. Музика ніби малює в уяві слухача величний собор, що підноситься до небес. Великий майстер жив і творив в епоху бароко, проте його шедеври виходили за межі вузьких рамок цього стилю.
Творчість будь-якого видатного митця тією чи тією мірою завжди визначається історичною епохою і відображує її суспільні ідеали. Ідеї Великої французької революції: свобода, рівність, братерство, які зумовили кардинальні зміни в житті європейського суспільства наприкінці XVIII — на початку XIX ст., знайшли відгук у творчості геніального німецького композитора Людвіга ван Бетховена (1770—1827).

Ознайомтесь із матеріалом.

30 .03.2020 року

"Золота доба" іспанського живопису.Видатні живописці Іспанії.

Виклад матеріалу.



Наступну мандрівку ми здійснимо до Іспанії. Підґрунтям мистецтва цієї країни стали карфагенська та еллінська культури. Але упродовж восьми віків (VІІІ-ХV ст.) християнська культура Іспанії зазнавала впливу Сходу.
Підкорений народ, який вів невтомну смертельну боротьбу за визволення своєї батьківщини, запозичив у свого ворога мову його мистецтва. Мавританське мистецтво, що панувало на півдні Іспанії в ХІ – ХV ст., склалося на основі злиття художніх традицій арабів, берберів та вестготів .
Мавританському стилю притаманні мечеті з внутрішнім двориком, живописні палаци, керамічна і скляна мозаїка, вітражі, кольоровий мармур. 
За ошатністю та декоративним оздобленням жодна архітектурна споруда на півдні Іспанії не може порівнятися з Альгамброю . 
Подивіться за посиланням: https://uk.wikipedia.org










Для оздоблення будівель і предметів декоративного мистецтва характерний орнамент, насичений рослинними і геометричними фрагментами . Проте іспанська культура ніколи б не досягла самостійного розквіту, якби вона асимілювалася з культурою Сходу. Цьому протидіяв народний характер, безперервна боротьба за незалежність і християнський запал.Католицтво нерозривно пов'язувало Іспанію із Заходом,вабило до споріднених християнських стихій.


Поступово витискаючи маврів, іспанці споруджували на визволених територіях чудові храми.


Пишність французького мистецтва гармонійно поєднується з фантастичною розкішшю мавританської орнаментики й обробки деталей. Вікна значно менші, ніж у французькій готиці .
“ Золотий вік “ іспанського мистецтва припадає на ХV-ХVІІ ст. – період найвищого розквіту політичної могутності Іспанії. В цей час були створені найкращі твори, а іспанська мова була близька до того, аби стати міжнародною. З початку ХVІ ст. Іспанія – наймогутніша держава Європи. 

Видатні живописці Іспанії:


Ель Греко, Дієго Веласкес, Франсіско Гойя, Сальвадор Далі

Блискучу плеяду іспанських живописців започаткував  Доменіко Теотокопулі, прозваний
Ель Греко.
Він був греком за походженням, народився на острові Крит. Ель Греконе оцінений при іспанському дворі, їде в Толедо, стає засновником толедської школи і виконує замовлення переважно місцевих монастирів і церков. Він малює релігійні сюжети.







Дієго Веласкес

Найвидатніший митець
“ золотого іспанського віку ” Дієго  Родрігес де Сільва Веласкес

Дієго Веласкес,
видатний представник іспанського бароко, створював складні багатофігурні композиції, правдиво зображуючи людей різного стану в камерних і парадних портретах, зокрема групових


В останні десятиріччя життя Веласкес створив три найвідоміших свої твори:

“ Венера із дзеркалом “,



“ Меніни “,


“ Прялі “



Найвидатніший художник цього напряму, 

творчість якого почалася у 30-ті роки, - Сальвадор Далі





Домашнє завдання: 
  • конспект;
  • знайти інформацію і записати про Сальвадора Далі;
  • опишіть свої емоції під час перегляду картини




06 квітня 2020 рік

Тема: "Школи живопису Франції"

Школи живопису Франції:
Класична - Давід Ж.Л.
Романтична - Делакруа Е.
Реалістична - Курбе Г.


Художники бароко відкрили нові прийоми просторової інтерпретації форми в її вічно мінливій життєвій динаміці. Багато барочних митців служили королям і вельможам, які прагнули до надлишків, і, мабуть, тому наголос цього стилю сконцентровано на величі, пишноті. Продовжуючи здобутки Ренесансу, митці бароко намагалися заглибитися у внутрішній світ людини, показати натуралізм пристрастей у чуттєво-тілесній радості буття або неминучу швидкоплинність життя. Наприклад, динаміка світу розкривається через протиріччя почуття і розуму, тілесногоі духовного у фламандського художника Пітера Пауля Рубенса. А в автопортретах голландського художника Рембрандта Харменсаван Рейна відобразилася мінливість образів людського буття, віковий рух людини.

Динамізм Нової епохи зумовлював постійний пошук сенсів життя і статусу людини в соціумі. У мистецтві це відобразилося зміною  художніх стилів, які домінували в різних європейських країнах більшою чи меншою мірою.
В основі творів мистецтва класицизму, що прийшов на зміну дещо епатажному бароко , лежало прагнення до ідеалізації. Як до вищого зразка митці звертаються до античного мистецтва та кращих традицій епохи Відродження. Художнім формам класицизму властиві чітка організованість, врівноваженість, зрозумілість і гармонійність образів, стриманість, суворе дотримання ряду правил і канонів. В образотворчому мистецтві це – цілісні композиції на міфологічні чи історичні теми, що представлено переважно історичним, портретним чи пейзажним жанрами.
У Франції під впливом різних світоглядних і художніх ідей виникли різні напрями живопису. 
Вони поступово сформувалися у школи, які існували протягом ХІХ ст. 


Напрямки в живописі ХІХ століття досить тісно перегукуються з напрямками століття попереднього. Художники, які працювали в класичному напрямку, знову звертаються до образів античності. Однак через класичні сюжети вони намагаються висловити революційні настрої – прагнення до свободи, патріотизм, гармонію між людиною і суспільством. Художники романтизму прагнули абстрагуватися від непривабливої ​​реальності, створюючи свій, ідеальний світ. Проте, романтизм вважається прогресивним перебігом свого часу, тому що прагненням художників романтиків було донесення ідей гуманізму і духовності. Художники-реалісти зверталися до образів простого народу, основні риси їх творів – критичність і максимум правдивості.

Домашнє завдання:https://history.vn.ua/pidruchniki/masol-art-10(11)-class-2018-standard-profile-level/ переглянути тему 7.3 у підручнику. Записати у зошит відомості про художників та їх відомі картини, французької школи живопису.












Немає коментарів:

Дописати коментар