Мистецтво 9 клас

19 травня 2020 року
Пропоную віртуальний тур українськими музеями просто неба, за посиланням: https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/

12 травня 2020 року
Панорама мистецтв
Цікава інформація, пропоную переглянути за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=IXzzf0yW8zY&feature=share&fbclid=IwAR3Xk5jmx1Ds14EdlBKhX5KU1erKZ-q_w7nvUwqYv96ZGyVQ0Nn



05 травня 2020 року

Полікультурність світу і мистецтво

Пропоную ознайомитись із матеріалом за посиланням: https://sway.office.com/EyMaE9qE8HbDR47N?ref=Link



28 квітня 2020 року

Мистецтво в діалозі культур
Опрацювати тему 31-32 ст.192-197. Конспект.
Кожна окрема культурно-історична епоха залишає наступним поколінням власний скарб у галузі художньої культури. З часом накопичується спільний досвід людства у сфері мистецтва. Саме сукупність цих культурних цінностей формує художню культуру.
Сучасне людство — це тисячі народів, сотні держав, понад шість мільярдів землян, які зовсім між собою різні. У ХХІ столітті з усього різноманіття культур складається єдина цивілізація зі спільними проблемами та базовими цінностями. Однак ця єдина цивілізація існує в багатонаціональному та полікультурному світі, в якому гармонійно співіснують та взаємодіють культури різних країн. Глобалізація культури все більше асоціюється з екологічними та етичними ідеями єдності людства і його долі. Тіснішим стає зв'язок між різними країнами, народами. Вибудовується  новий художній образ світу — полікультурний, — у якому переплітаються, поєднуються і доповнюють одне одного мистецтва різних народів.

1)    Полікультурний світ.                                                                                     
У сучасному суспільстві стає дедалі очевиднішим, що людство розвивається шляхом розширення взаємозв’язків між різними народами і країнами в різних сферах життя: економіці, мистецтві, освіті тощо. Сьогодні неможливо відшукати етнічні спільноти, які б не відчували на собі вплив із боку культур інших народів. Отож, і мистецтво певної країни стає духовною цінністю не лише народу, який живе в ній, але й усієї світової спільноти та кожної окремої особистості.
Наведіть приклад елементів культури інших народів, з якими ви познайомились на уроках художньої культури. 

ХХІ століття відкрило нам нові джерела спілкування.
-         Які сучасні засоби спілкування вам відомі? 
Завдяки сучасним засобам передачі різноманітної інформації, доступності внутрішній світ сучасної людини значно розширився, став багатшим. Долучаючись до літератури, архітектури, кіно, театру, живопису, скульптури різних народів та епох, ми пізнаємо навколишній світ. Саме таким чином ми збагачуємось, підвищуємо свій культурний рівень.
-       Як ви гадаєте: чи не може таке швидке взаємопроникнення культур призвести до втрати власної національної культури, самобутності? 
-       А які шляхи збереження власної культури ви знаєте? 
-       Для чого потрібно її зберігати? 
-       Яким чином відбувається культурний обмін між народами? 

Указом президента України 2017 рік оголошено роком Японії. Були розроблені різноманітні заходи року Японії в Україні: перегляд японських кінофільмів, виставки картин японських художників, концерти дружби, презентації видів спорту, японської музики,  фестиваль повітряних зміїв тощо.

-      1)    Культурні регіони світу.
Організація ЮНЕСКО розробила концепцію культурних регіонів світу. Розглянемо найбільш суттєві риси деяких з них.
Арабо-мусульманський регіон охоплює арабо-мусульманські країни Середньої і Передньої Азії, Близького Сходу, Північної Африки. В основу мистецтва цього регіону покладено традиційну мусульманську ідеологію. Центральним образом мусульманської культури є чудовий сад – символ раю. Основною культовою спорудою є мечеть – центр мусульманського міста, осередок культури. Мечеті повторюють місце першої проповіді Мухаммеда в Медині: прямокутний двір з водоймою у центрі, огороджений по периметру критими галереями. Обов’язковим архітектурним елементом є галерея з міхрабом – нішею, спрямованою на Мекку. З 8 століття важливою ознакою соборної мечеті стає мінарет. Після завоювання частини християнського світу араби замість галереї з міхрабом стали використовувати приміщення християнських храмів. Відомі два типи мечетей: колонні і купольні. Шедевром першого типу є мечеть у Кордові. Видатний зразок купольної споруди – «Блакитна» мечеть султана Ахмеда. Унікальним явищем арабської культури є арабеска – складний візерунок, побудований на ритмічному повторенні геометричних фігур і рослинних мотивів. Араби творчо опанували досягнення більш культурних підкорених ними народів, створили вишукану культуру, що вплинула на середньовічну європейську.
Африканський регіон охоплює Африку на південь від Сахари. Традиційне африканське мистецтво – мистецтво народне, сягає в глиб віків. Традиційна скульптура представлена масками і статуетками. Багатоетнічний склад населення зумовив різноманітне музичне мистецтво, тісно пов’язане з магічними обрядами. Африканський танок – дивне поєднання звуків (ритм барабану, вокал), рухів, яскравих барв. Музика африканських рабів вплинула на формування нової американської та європейської музичної культури. 
Індійський культурний регіон охоплює Південно-Східну Азію. Центром його є багатоетнічна та полікультурна Індія, у якій співіснують біля 900 мов та їх діалектів. Індійці мають древню літературу, представлену багатьма розвиненими жанрами, музичне, танцювальне, театральне мистецтво, живопис, багату і своєрідну архітектуру. Основою світосприйняття індусів є віра у нескінченні перевтілення душі, що наповнює оточуючий світ у їхній уяві нерозривною єдністю форм і змісту. Прикладом такої єдності є храм бога Шиви в Кхаджурахо (Х-ХІ ст.). Іншим типом культових споруд є так звані «ступи», присвячені шануванню Будди, та печерні храми, прикрашені скульптурами, різьбленням та кольоровими фресками.
Далекосхідний культурний регіон охоплює Китай, Корею та Японію. Основою китайської культури є ідея гармонії двох протилежних начал - чоловічого, небесного та жіночого, земного. Втіленням ідеї гармонії між небом та землею є храм Неба у Пекіні. Для Японії характерна надмірна увага до створення штучно гармонізованого простору з використанням максимальної кількості елементів у їх природному стані. Широко відомі японські сади та парки, у тому числі «сади каменів».
Латиноамериканський культурний регіон охоплює країни Латинської Америки. Латиноамериканське мистецтво виникло внаслідок змішування індіанської, африканської та європейської (іспанської, португальської) культур. Елементи культури доколумбової Америки активно використовували видатні майстри сучасного мексиканського монументального живопису Д. Рівейра та Д.А. Сікейрос. Найбільш відомою є музична і хореографічна культура регіону, що історично формувалась з трьох коренів – індіанського, креольського та африканського. Це бразильська самба та кубинська румба, аргентинське танго. 
Північноамериканський регіон охоплює країни Північної Америки. Населення Америки дуже строкате: європейці, що почали заселяти Північну Америку наприкінці ХVІ ст.,  кольорове населення – американські індіанці, африканці, мулати, китайці, японці та ін..  Культура в Америці – це простір, швидкість, кіно, технології… і великі письменники: Фенімор Купер, Уолт Уїтмен, Едгар По,Джек Лондон, Ернест Хемінгуей та багато інших.
Європейський культурний регіон охоплює Грецію, Італію, Францію, Іспанію,Велику Британію, Німеччину, Нідерланди, Австрію, слов’янські країни.
Основні особливості Європейського регіону:
1. Швидкі темпи зміни суспільно-економічних епох;
2. формування основних культурних стилів;
3. динамічне освоєння природного середовища;
4. створення машинного виробництва;
5. лідерство у світовому культурному розвиткові.
Європейський культурний регіон - це не стільки територія, скільки особливий спосіб співжиття соціумів, система цінностей, прогрес у всіх сферах буття.

21 квітня 2020 року
Поширення мистецтва: музеї, галереї, бібліотеки.


Мистецтво є складовою культурної спадщини людства, і щоб зберегти її для нащадків, створюють музеї, бібліотеки, галереї. 

Творче завдання: опишіть, яка саме культурна спадщина знаходиться у нашому Липнязькому краєзнавчому музеї, яку зберегли для нащадків.

Роботи фотографуйте та надсилайте  на Viber


14 квітня 2020 року

Поширення мистецтва: музеї, галереї, бібліотеки.

Опрацювати тему 29-30 ст.180-191.
Підготувати повідомлення про музеї, галереї, бібліотеки - на ваш вибір.
Роботи фотографуйте та надсилайте  на Viber


31.03.2020 р. 
  Фотомистецтво та реклама.
Тема 27-28 ст. 168-173
Мова фотомистецтва, документальна і художня фотографія.


Створення технічними засобами зорового образу, який виразно й достовірно  відбиває момент 
дійсності.
Фотогра́фія (від грецького «світлопис»)
Перший вид мистецтва, що розвинувся на основі науково – технічних досягнень 19-20 ст.
На основі цього виду розвинулися поліграфія, художнє та документальне кіно

Винахідники фотографії

Винахідниками фотографії є французи Жозеф Нісефор Ньєпс (1826р.) і удосконалили  Луї Дагер та англієць Фокс Тальбот.


У 1839 р. Дагер доповів Паризькій академії про винайдений ним спосіб фотографування (дагеротипія), а через два роки отримав патент за власний спосіб (калотипія) Тальбот.
ДагеротипПерша фотокамера Дагера





Спочатку фотографи віддавали перевагу монументальним нерухомим об’єктам (горам, будинкам).


Домашнє завдання: опрацювати тему 27-28 ст. 168-173.
Сфотографувати цікаві куточки свого краю та створити відеоролик.


07 квітня 2020 рік.

Реклама. 
Види реклами: комерційна, соціальна, креативна.

Яке ваше ставлення до реклами? Яка реклама мала на вас найбільший вплив? Поясніть чому.
Реклама стала нині частиною повсякдення, без неї важко уявити сучасне життя. Вона створює віртуальний світ і залучає до нього споживача, формуючи його інтереси й потреби. Реклама багатофункціональна: вона має економічний, соціальний, політичний, культурний, просвітницький, психологічний, естетичний вплив на суспільство.
Реклама передбачає цілеспрямовану організацію заходів для отримання певної вигоди (прибутку, сформованої громадської думки, політичної мети). Проте вона здатна не лише формувати споживацькі стереотипи й еталони, а й акцентувати увагу людей на таких важливих проблемах сьогодення, як стан навколишнього середовища, охорона здоров’я, гігієна й санітарія. У даному разі рекламі притаманні правдивість, гуманізм. Цивілізована реклама не маніпулює суспільною свідомістю, а стимулює актуальні, спрямовані на саморозвиток потреби, збагачуючи людей новими знаннями й досвідом.
За спрямованістю розрізняють рекламу комерційну (бізнесову, товарну) та соціальну, зокрема політичну, просвітницьку тощо. За характером вплив рекламних засобів може бути індивідуальним та масовим, тобто розрахованим на широке коло споживачів.
Перегляньте підручник за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/masol-art-9-class-2017/16.php
Домашнє завдання: записати конспект у зошит, створити рекламу українських товарів у стилі мінімалізму.


Немає коментарів:

Дописати коментар